Användarvillkor

Customhoj Sweden AB (Customhoj.se)
Org nr. 559326-0887
Kallaxvägen 255
975 95 Luleå

+46 920 224 878
info@customhoj.se

Betalning & Priser

I kassan betalar du med Klarna eller kort.
Du kan betala din order på följande sätt: 

Klarna Faktura (14 dagar) 
Klarna Delbetalning
Direktbetalning med bankkonto
Kortbetalning (Visa och MasterCard)
Klarnas köpvillkor kan du läsa här.

Alla priser anges i SEK och är inklusive 25% moms.
Vi förehåller oss rätten att justera eventuella felaktigheter i priser och tryckfel i efterhand.

Leveransinformation
Leveranstiden för produkter som skickas från vårt lager i Luleå är 1-7 arbetsdagar om inte annat anges.

Leveranstider anges för varje enskild produkt. Den artikeln med längst leveranstid i din order bestämmer leveranstiden på hela ordern.
Vid överenskommelse kan vi dela på beställningen om leveranstiden skiljer sig mycket.  

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. 
I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. 
Är något fel i orderbekräftelsen kontakta oss så fort som möjligt via e-post eller telefon. 

När din order är skickad får du ett e-post med spårningsinformation. Du kan även välja att få orderuppdateringar via SMS.

 
Fraktsätt
Din beställning levereras normalt till din närmsta DHL Service Point.
Du får en avisering via SMS eller brev när ditt paket kan hämtas.

Paketet ligger kvar i 14 dagar efter ankomstdatum. Ej uthämtade paket debiteras 300:- för returfrakt och hantering.

Retur
När du beställt från oss som privatperson har du alltid rätt att returnera din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit den.

När du returnerar en vara är det viktigt att den är i samma skick som när du fick den. Varan får inte ha några skador eller slitage och ska returneras välpaketerad i originalförpackning. 
Om produkten inte är i samma skick som du köpt den dras motsvarande värdeminskning från återbetalningsbeloppet. 

Elektronik i bruten förpackning kan ej returneras

För att göra en retur, maila support@customhoj.se med nedanstående uppgifter:
Namn:
Ordernummer:
Varor du vill returnera:

Vid retur står du själv för fraktkostnaden. 

Du får en förifylld fraktsedel via mail som du skriver ut och fäster på ditt paket, för att sedan överlämna paketet till närmsta DHL Service Point. Om du inte har möjlighet att skriva ut din fraktsedel kan din närmsta DHL Service Point hjälpa dig med detta.

Du debiteras fraktkostnaden från återbetalningsbeloppet enligt gällande taxa från DHL.
Vanligtvis 89-200:- beroende på paketets storlek.

Reklamation 
Vi kontrollerar alla produkter innan vi skickar dessa till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller icke fungerade när du får ditt paket åtgärdar vi detta naturligtvis. 

En reklamation ska du registrera genom att skicka ett mail till support@customhoj.se.

I meddelandet behöver nedan information finnas med:
Namn:
Adress:
E-post:
Ordernummer:
Anledning till reklamation:

Du får en förifylld fraktsedel via mail som du skriver ut och sätter fast på ditt paket, för att sedan lämna överlämna paketet till närmsta DHL Service Point.
Reklamationer hanteras vanligtvis inom 3-5 dagar efter vi fått paketet. 

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan samt slutförsäljning av produkter.
Kontakta oss gärna om du vill ha mer information om en produkt. 

Integritetspolicy
Länk till Integritetspolicy